KNINSKI ZELEZNICARI I "LAMPA"
Moderator: Gazda
Kad se spomene zeljeznica, meni na pamet padne nekoliko stvari:
- restauracija ujutro, cini mi se oko sest sati, posto je to bilo prvo mjesto koje otvara ujutro za popiti kavu nakon neprospavane noci
- 'limenka', odnosno kiosk na peronu, gdje sam kupovao burek (Gegin) u pet ili mozda ranije ne sjecam se, i gledao kako 'livadici' tuku unucice misleci se kako mogu piti tako rano a oni se u stvari digli u tri, pojeli pola slanine i prepjesacili pet kilometra do najblize stanice
- cekaonica (2 razreda, naravno) u koju sam isao ako stvarno nije bilo alternative, gdje se moglo vidjeti od pokojnog Cvije, do Nene Brekic i Rajka Barisica, Lava i da ne nabrajam dalje
- dezurni pandur kako seta po peronu, kojeg je uvijek trebalo zaobici, posebno ako se imalo razloga
- deseti ili petnaesti u mjesecu, ne mogu se sjetiti, kad zeljeznicari dobiju platu, posto su onda svi bili dobre volje
- prelazak preko kolosijeka po noci, reflektore, skretnicarsku kucicu negdje na sredini kolosijeka, i crvenu manevarku kako neumorno slaze kompozicije po cijelu noc
Ima toga jos, ali ovo su stvari koje mi prve padaju na pamet. Cega se vi sjetite kad se spomenu zeljeznica i lampa?
- restauracija ujutro, cini mi se oko sest sati, posto je to bilo prvo mjesto koje otvara ujutro za popiti kavu nakon neprospavane noci
- 'limenka', odnosno kiosk na peronu, gdje sam kupovao burek (Gegin) u pet ili mozda ranije ne sjecam se, i gledao kako 'livadici' tuku unucice misleci se kako mogu piti tako rano a oni se u stvari digli u tri, pojeli pola slanine i prepjesacili pet kilometra do najblize stanice
- cekaonica (2 razreda, naravno) u koju sam isao ako stvarno nije bilo alternative, gdje se moglo vidjeti od pokojnog Cvije, do Nene Brekic i Rajka Barisica, Lava i da ne nabrajam dalje
- dezurni pandur kako seta po peronu, kojeg je uvijek trebalo zaobici, posebno ako se imalo razloga
- deseti ili petnaesti u mjesecu, ne mogu se sjetiti, kad zeljeznicari dobiju platu, posto su onda svi bili dobre volje
- prelazak preko kolosijeka po noci, reflektore, skretnicarsku kucicu negdje na sredini kolosijeka, i crvenu manevarku kako neumorno slaze kompozicije po cijelu noc
Ima toga jos, ali ovo su stvari koje mi prve padaju na pamet. Cega se vi sjetite kad se spomenu zeljeznica i lampa?
Place
Kao i u svakoj velikoj firmi, place su bile javna tajna. Jednom je Boban Orlovic (rukometas, jos jedan po mom misljenju od duhovitijih ljudi u Kninu, i isto bi ga trebalo nekako navabiti da se ovdje pojavi) stemao zid kod prometnika u stanici, tu se skupilo dosta radnika-dokonjaka, kad vidis njega baca sa skala spicu i cekic i onako bjesno, "Jebemti ovaj posao, ma necu ja vise ovo raditi za (i onda izbaci cifru jedno deset puta vecu nego sto mu je bila stvarna placa) toliko i toliko hiljada. Idem traziti povecanje", i ode na marendu. Svi su se normalno primili, zabezeknuto ga pogledali, a to mora da je izazvalo jedan od mnogobrojnih strajkova. Ovo mi je inace ispricao Kninjanin, koji je cini mi se bio tu prisutan.
Livadici...
Sad nesto ozbiljno, ja bih podvukao da se ogradjujem od upotrebe termina "Livadici" u obliku u kojem se ovdje pojavljivao na nekoliko postova. Ja ne mislim da je termin oznacavao ljude sa sela, nego one koji su bili livadici u srcu i dusi, bez obzira odakle su. Barem sam ja to tako shvatao i onda i sada. Neznam zasto to samo meni bode oci, valjda zato sto mi je to islo na zivce cijeli zivot.
... sjetim se
Ja se sjetim da smo toliko voljeli zeljeznicku stanicu da bi joj cak i tepali - 'ajmo preko stane (stanice).
- WC-a koji je bio najsmrdljiviji u Kninu
- Veljka i onog njegovog konjica na kojem sam jasio dok me sisao
- Doceka stafete, jer su govore drzali na balkonu povise restorana
- Sata
- Pregledaca kola (cekicara)
- WC-a koji je bio najsmrdljiviji u Kninu
- Veljka i onog njegovog konjica na kojem sam jasio dok me sisao
- Doceka stafete, jer su govore drzali na balkonu povise restorana
- Sata
- Pregledaca kola (cekicara)
-
- Posts: 199
- Joined: Thu Mar 20, 2003 4:49 am
Englez kaze da je trebalo zaobici stanicu u sirokom luku . Ja mislim da je zaobici stanicu bila velika greskai, moj englezu nisi ni svijestan sta si sve propustio. Ono sto se na stanici desavalo poslije jedanaest uvece (ljeti) i poslije deset uvece (zimi) moze slobodno da posluzi kao tema za desetak knjiga . Naime tih "kasnih"sati bio bi FAJRONT ( tu rijec je mrzio dobar dio knina i okolice) u svim kaficima ,gostionama, gostioncinama i bifeima ( sa casnom iznimkom Dujicevog Sporta koji je uvijek ljeti i zimi zatvarao u 9).
Restoran u stanici je radio jedan sat duze nego svi ostali gore nabrojani. Bio je to ELDORADO. Rijeke ljudi bi se sljevale sa svih strana. Taj jedan sat bio je "sladji" nego pet provedenih u drugim objektima.'Domaci" bi se pomjesali sa putnicima pa je izgledalo prometno kao u Meksiko Siti metrou.
Nastavak slijedi...
Restoran u stanici je radio jedan sat duze nego svi ostali gore nabrojani. Bio je to ELDORADO. Rijeke ljudi bi se sljevale sa svih strana. Taj jedan sat bio je "sladji" nego pet provedenih u drugim objektima.'Domaci" bi se pomjesali sa putnicima pa je izgledalo prometno kao u Meksiko Siti metrou.
Nastavak slijedi...
Cega li se ja sve sjecam u vezi stanice, pa zivio sam preko puta. Po cjelu noc:"Brzi iz ... za... preko...".
Moram priznati da mi nije smetalo, bice se navikao.
Prva uspomena na stanicu je ustvari uspomena na kapunjeru (trafiku), imali su najbolji sladoled iz masine na svijetu. Jeste da sam poslije isao tamo iz drugih razloga. Otvarali su u 4 ujutro i za njih nije vazila zabrana tocenja alkohola prije 8 sati (konjak kod Mufte iz cikara za kavu).
Moram priznati da mi nije smetalo, bice se navikao.
Prva uspomena na stanicu je ustvari uspomena na kapunjeru (trafiku), imali su najbolji sladoled iz masine na svijetu. Jeste da sam poslije isao tamo iz drugih razloga. Otvarali su u 4 ujutro i za njih nije vazila zabrana tocenja alkohola prije 8 sati (konjak kod Mufte iz cikara za kavu).
-
- Posts: 199
- Joined: Thu Mar 20, 2003 4:49 am
E Englezu necu ti zamjeriti jer si bio vjerojatno pionir u to vrijeme. Pa ko se jos bojao djecijih milicionera Sepe i Brankica osim pionira.
Magi ih je zezao nekoliko mjeseci na istu bazu.Obicno se zimi "sjedilo" poslije svih fajronata na radijatorima u hodniku izmedju cekaonice i izlaza u bastu restorana (ispod tribine).Nailazi Brankoc tako i upita Magija: Sto ti omladince radis ovdje?Ekskurzija druze milicioner. A kako ti se svidja Knin omladince?prekrasan stvarno nemam rijeci .odgovori Magi. Jeste jeste rece Brankic i produzi.
I tako nekoliko mijeseci dok Brankic nije skuzio o cemu se radi.
Jedno pitanje za sve na Galeriji:
Koja pruga je bila naj nerentabilnija u citavoj tadasnjoj Yugi?
Magi ih je zezao nekoliko mjeseci na istu bazu.Obicno se zimi "sjedilo" poslije svih fajronata na radijatorima u hodniku izmedju cekaonice i izlaza u bastu restorana (ispod tribine).Nailazi Brankoc tako i upita Magija: Sto ti omladince radis ovdje?Ekskurzija druze milicioner. A kako ti se svidja Knin omladince?prekrasan stvarno nemam rijeci .odgovori Magi. Jeste jeste rece Brankic i produzi.
I tako nekoliko mijeseci dok Brankic nije skuzio o cemu se radi.
Jedno pitanje za sve na Galeriji:
Koja pruga je bila naj nerentabilnija u citavoj tadasnjoj Yugi?
zadarska
Naj, naj najava vlaka koju sam ikad u zivotu cula:
Putnjicki voz za Kistanje, Benkovac i Zadar
stoji na krnjem kolosijeku
Polazi po ulasku putnjika
Jope cu ja...
Eh, da mi je docarati naglasak
Mada i ova je bila legendarna:
Ding,dong (vlak vec uvelike ulazi)
Dodje voz
Ding, dong
Ode voz
Putnjicki voz za Kistanje, Benkovac i Zadar
stoji na krnjem kolosijeku
Polazi po ulasku putnjika
Jope cu ja...
Eh, da mi je docarati naglasak
Mada i ova je bila legendarna:
Ding,dong (vlak vec uvelike ulazi)
Dodje voz
Ding, dong
Ode voz
-
- Posts: 199
- Joined: Thu Mar 20, 2003 4:49 am
Nela ima i malo drugacija verzija
Putnjicki voz za Kistanje, Benkovac i Zadar
stoji na krnjem kolosijeku i kreca nama (odmah)
Mole se putnici da se sklone od voza jerbo ih vagon moze cunuti.
I jope cu ja...
Sinisa u pravu si naj nerentabilnija pruga za vrema bivse YU bila je dionica Knin - Zadar. Od tridesetak putnika u citavoj kompoziciji , dvadeset osam ih je imalo rezijsku kartu.
Putnjicki voz za Kistanje, Benkovac i Zadar
stoji na krnjem kolosijeku i kreca nama (odmah)
Mole se putnici da se sklone od voza jerbo ih vagon moze cunuti.
I jope cu ja...
Sinisa u pravu si naj nerentabilnija pruga za vrema bivse YU bila je dionica Knin - Zadar. Od tridesetak putnika u citavoj kompoziciji , dvadeset osam ih je imalo rezijsku kartu.
-
- Posts: 278
- Joined: Sat Mar 01, 2003 5:50 am
- Location: Montreal, Quebec, Canada
TK
Najveci zajebant u SIT-u bio je Zuti. Kninjanin mi je spomenuo 5-6 stoseva, pa ga molim da ih istrese ovdje, a ja cu jedan sto sam zapamtio:
U vrijeme velikih nestasica praska, jedan radnik centrale (opet necemo detalje) je donio vrecicu Faksa i ostavio u svoj ormaric. Mulci su otkljucali ormaric, istresli Faks i usuli mjesavinu kvarcnog pijeska i gipsa. Mozes misliti sta je bilo od masine i robe prilikom prvog pranja... Jos mu je zena govorila da joj je prasak presitan, kao prah, ali muz je rekao da je dobio preko veze, neka ona nebrine.
U vrijeme velikih nestasica praska, jedan radnik centrale (opet necemo detalje) je donio vrecicu Faksa i ostavio u svoj ormaric. Mulci su otkljucali ormaric, istresli Faks i usuli mjesavinu kvarcnog pijeska i gipsa. Mozes misliti sta je bilo od masine i robe prilikom prvog pranja... Jos mu je zena govorila da joj je prasak presitan, kao prah, ali muz je rekao da je dobio preko veze, neka ona nebrine.